کتاب,جزوه,پایان نامه,تحقیقات دانش آموزی,کارآموزی رشته های مختلف,نمونه سوالات امتحانی دانشجویی و دانش آموزی
نماد اعتماد الکترونیکی فروشگاه های فایل سل

اطلاعیه فروشگاه

اطلاعیه تمامی محصولات فروشگاه اینترنتی فایل های کاربردی جهت افزایش معلومات فارغ التحصیلان، دانشجویان، دانش آموزان و همچنین مطالعه و کسب دانش است و نه استفاده مستقیم و کپی برداری از آن. هر شخص حقوقی یا حقیقی که فکر می کند هر یک از این محصولات فروشگاه صاحب اثرشان می باشد و بدون کسب اجازه در این فروشگاه گذاشته شده است، با ما تماس گرفته تا در اسرع وقت نسبت به بررسی و حذف این محصول اقدام فرماییم ایمیل: reza610124@gmail.com

پاورپوینت كارگاه برنامه ريزي و تدوين طرح درس

پاورپوینت كارگاه برنامه ريزي و تدوين طرح درس

فرمت فایل : پاورپوینت قابل ویرایش      تعداد اسلاید: 90

 

قسمتی از پاورپوینت :

 

 

برنامه ي درسي :

به محتواي رسمي و غير رسمي ، فرايند محتوا ، آموزش هاي آشكار و پنهان اطلاق مي گردد ، كه به وسيله ي آن ها فراگير، تحت هدايت موسسه ي آموزشي ، دانش لازم را به دست مي آورد ، مهارت ها را كسب مي كند و گرايش ها ، قدر شناسي و ارزشها را در خود تغيير مي دهد .

 

آموزشي :

جريان واقعي اشتغال فراگيران با اشخاص و اشياء ديگر در تربيت زماني و مكاني خاص .

 

تدريس :

عبارت است از تعامل يا رفتار متقابل استاد درس و فراگير ، بر اساس طراحي منظم و هدف دار استاد براي ايجاد تغيير در رفتار فراگير . اين تعريف دو ويژگي خاص براي تدريس مشخص مي كند .

  1- وجود تعامل يا رابطه متقابل بين معلم و فراگير

  2- هدف دار بودن فعاليت هاي معلم

 

تعريف طرح درسي :

عبارت است از برنامه ريزي و سازمان دادن به مجموعه فعاليت هايي كه مدرس در رابطه با هدف هاي آموزشي ، محتواي درسي و توانايي هاي فراگيران براي يك زمان مشخص تدوين مي كند .

 

تعريف هدف و نقش هدف در برنامه ي درسي و طرح درس

هدف :

  آن حقيقت مورد نظر است كه آگاهي و اشتياق دستيابي به آن ، محرك انسان به سوي حركت ها وافعالي است كه آن حقيقت را قابل وصول مي كند .

هدف :

.1به جريان آموزش جهت مي دهد.
.2در افراد ايجاد انگيزه مي كند.
.3معياري براي فرايند آموزش و تدريس است.
.4معياري است بر انتخاب و سازماندهي محتوا
.5معياري است براي انتخاب و سازماندهي تجارب يادگيري
 

هدف ها بايد :

.1با توجه به جريان رشد افراد  تنظيم شود.
.2با آرمان هاي اجتماعي هماهنگ باشد.
.3با يك ديگر سازگار باشند.
.4قابليت اجرا داشته باشند.
.5جامع باشند.
.6قابل فهم و قابل قبول دست اندر كاران تعليم و تربيت باشند.
.7قابليت انعطاف داشته باشند.
 
 
 

توصيف پيش نياز ها يا رفتارهاي ورودي

  تحقق هدف هاي آموزشي به و جود رفتارهاي ورودي وابسته است. زيرا رفتار ورودي به آمادگي فرد براي يادگيري هدف هاي آموزشي اشاره مي كند. رفتارهاي ورودي همان پيش نياز ها هستند كه يادگيرنده پيش از شروع به ياگيري هدف هاي تازه بايد آن ها را كسب كرده باشد .

 

آموزشي و ارزشيابي درست مستلزم توصيف و اندازه گيري اين پيش نياز هاست .
براي تهيه و توصيف رفتارهاي ورودي ، مدرس بايد ابتدا به تهيه فهرست هدف هاي آموزشي اقدام كند و بعد معلوم نمايد كه هر يك از آن هدف ها چه پيش نيازهاي لازم دارد.

اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
tadvine-tarhe-dars_1883207_1675.zip392.4k